USAutomoto – import aut z USA i Kanady

PRZERWA URLOPOWA 15.07 - 28.07

Szanowni Klienci, przez najbliższe dwa tygodnie nasze biuro w Gdańsku zostanie zamknięte.

✅ Pojazdy (obecnie w transporcie) na bieżąco będą odprawiane w portach oraz transportowane do kraju, kontakt: rozliczenia@usautomoto.pl

✅ Naprawy aut na naszych warsztatach BEZ ZMIAN: mechanicy, blacharze i lakiernicy pracują a bezpośredni kontakt z Państwem mają przydzieleni opiekunowie każdego auta.

✅ Wracamy naładowani energią do pracy w 𝗣𝗢𝗡𝗜𝗘𝗗𝗭𝗜𝗔Ł𝗘𝗞 𝟮𝟵 𝗟𝗜𝗣𝗖𝗔

Zmiany w przepisach rejestracji pojazdów od 01.01.2024 (dotyczą pojazdów z USA)

1 STYCZNIA 2024 NOWE ZASADY REJESTRACJI POJAZDÓW (dotyczą również pojazdów sprowadzanych z USA)
Zgodnie z nowymi przepisami kupując pojazd po 1 stycznia 2024r. masz obowiązek zarejestrować go w ciągu 30 dni. 
Do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym wprowadzony został nowy przepis:
„Art. 73AA: Właściciel pojazdu jest obowiązany złożyć wniosek o jego rejestrację w terminie 30 dni od dnia:
1. Nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2. Dopuszczenia do obrotu pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej przez organ Krajowej Administracji Skarbowej; (ten konkretny punk dotyczy pojazdów sprowadzanych z USA)
3. Sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej”.

 

KOGO DOTYCZY PRZEPIS?
Wszystkie osoby fizyczne oraz firmy, które nie mają w swoim PKD obrotu pojazdami.

 

Witamy w kraju absurdów!
Oczywiście sprowadzając uszkodzony pojazd z USA czy Kanady zazwyczaj nie jesteśmy w stanie wykonać wymaganego do rejstracji przeglądu technicznego  na stacji diagnostycznej w czasie 30 dni od sprowadzenia auta do kraju. Samo kompletowanie części, prace blacharskie czy lakiernicze mogą potrwać znacznie dłużej.
Po raz kolejny ustawodawca wprowadza przepis a dopiero z czasem zacznie go modyfikować. Na chwilę obecną za brak zgłoszenia nabycia pojazdu przewidziano jedynie KARY (o nich poniżej).
Proces naprawy oraz dostosowania auta do przepisów często przekracza okres 30 dni – co więc zrobić?
Przede wszystkim zalecamy skontaktowanie się z Wydziałem Komunikacji (właściwym dla miejsca zamieszkania)!
Urzędnicy wydziałów komunikacji również zostali postawieni przed faktem dokonanym i na chwilę obecną przechodzą szkolenia, na których dowiadują się jedynie jakie są kary za niespełnienie wymogu zgłoszenia nabycia.
Do czasu aż sytuacja się unormuje każdy wydział komunikacji będzie miał własne wewnętrzne wymagania i podejście – podobnie jak w kwestii akceptowanych amerykańskich dowodó rejestracyjnych (title). Co wydział to inna interpretacja wymogów. 
 
Rozwiązaniem byłaby REJESTRACJA CZASOWA pojazdu na czerwone tablice rejestracyjne.
Byłaby gdyby nie fakt, że niektóre wydziały komunikacji nie uznają rejestracji czasowej za zgłoszenie nabycia! 
Sytuacja jest dynamiczna 
Wierzymy, że w najbliższym czasie sytuacja zostanie unormowana prawnie ponieważ na chwilę obecną metoda kija (nakładania kar) doprowadzi jedynie do eskalacji działań w szarej strefie.
Skoro 30 dni liczone jest od daty przekroczenia przez pojazd granicy z Polską najprościej byłoby zgłosić, że pojazd przyjechał do kraju dwa tygodnie przed rejestracją, wszystkie części wymagane do naprawy, mechanicy i blacharze czekali tylko na auto aż wjedzie na podnośnik. Oczywiście piszemy to z przekąsem i prosimy nie traktować tego jako porady – ale do tego prowadzi obecne ustawodastwo.
KARY ZA PRZEKROCZENIE TERMINU
30 DNI = KARA W WYSOKOŚCI 500 ZŁ
180 DNI = KARA W WYSOKOŚCI 1000 ZŁ

 

W lepszej  sytuacji są firmy, które w PKD mają obrót pojazdami:
90 DNI = KARA W WYSOKOŚCI 1000 ZŁ
180 DNI = KARA W WYSOKOŚCI 2000 ZŁ
Share on facebook
Udostępnij
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Drukuj