Proces importu pojazdu z usa
ZACZYNAMY DROGĘ DO WYMARZONEGO AUTA W 6 TYGODNI
Współpracę rozpoczynamy od podpisania umowy importu pojazdu – jej wzór jest dostępny do pobrania tutaj.
Wystarczy, że prześlesz do nas dane do umowy a my przygotujemy elektroniczną wersję dokumentu. Bez konieczności drukowania.
Na tym etapie określamy dokładnie jakiego pojazdu szukamy tj. marka, model, rok produkcji, dane techniczne, wyposażenie itp.
W zależność od Twoich preferencji sprawdzimy oferty portali aukcyjnych i prześlemy wyselekcjonowane pojazdu spełniające Twoje kryteria. Jeśli wybrałeś już auto na portalu aukcyjnym samodzielnie – prześlij nam link do aukcji a my sprawdzimy jego historię oraz ocenimy opłacalności zakupu pojazdu.
Kupując auto na aukcji w bardzo łatwy sposób można paść ofiarą oszustwa. Często poważnie uszkodzone pojazdy ponownie trafiają na aukcje po wcześniejszym ich podrasowaniu przez nieuczciwych sprzedawców. Naszym zadaniem jest weryfikacja oferty oraz sprawdzenie historii pojazdu – korzystamy z płatnych raportów m.in CARFAX i AUTOCHECK.
Kupno pojazdu na aukcji internetowej pomimo pozytywnych weryfikacji w bazach internetowych przez naszych ekspertów niesie za sobą w dalszym ciągu pewnego rodzaju ryzyko. W niektórych przypadkach nie ma możliwości zweryfikowania uszkodzeń mechanicznych np. skrzyni biegów lub awarii silnika bez fizycznej inspekcji pojazdu na placu aukcji.
Na Twoje życzenie zlecamy pełną inspekcję pojazdu współpracującej firmie na terenie USA oraz Kanady. Inspektor ocenia dokładnie pojazd na placu aukcyjnym oraz generuje raport. Usługa dodatkowo płatna.
Wspólnie wybraliśmy auto, zapoznaliśmy się z raportami i decydujemy się na przystąpienie do licytacji – bazując na naszym doświadczeniu prognozujemy maksymalną kwotę licytacji za wybrany pojazdu – na koniec to od CIEBIE zależy jaką kwotę przeznaczymy na zakup.
Otrzymasz od nas dokładną kalkulację wszystkich kosztów przed przystąpieniem do licytacji, oszacujemy cenę dostarczenia pojazdu pod dom w Polsce.
Przez cały czas jesteśmy do Twojej dyspozycji – odpowiemy na wszystkie pytania.
Wpłata WADIUM następuje przelewem na nasze firmowe konto bankowe w dowolnej walucie (PLN, USD, EUR, GBP, inne) – jest to równowartość 10% maksymalnej kwoty licytacji pojazdu (nie mniej niż 3000zł). Wadium jest formą zabezpieczenia aukcji w przypadku rezygnacji z zakupu pojazdu po jego wylicytowaniu. W przypadku, gdy pojazd nie zostanie wylicytowany wadium zostanie zwrócone w ciągu 2 dni na konto lub może zostać wykorzystane na poczet kolejnych licytacji.
Wadium można opłacić przelewem bankowym na nasz firmowy rachunek bankowy w walutach PLN, USD, EUR, GBP.
Bez opłaconego wadium nie przystępujemy do licytacji.
Korzystając z naszych licencji – w dniu aukcji licytujemy wybrany pojazd w domu aukcyjnym zgodnie z określonym z Tobą limitem kwoty licytacji.
Udział w licytacji jest zupełnie darmowy. Nie pobieramy żadnych opłat za udział w licytacji w imieniu klienta.
Po otrzymaniu informacji o wygranej aukcji masz 4 dni * robocze na opłacenie zakupu pojazdu. Płatność może zostać rozliczona w PLN za pośrednictwem naszego konta bankowego lub bezpośrednim przelewem USD na konto serwisu aukcyjnego.
Uwaga! Serwisy aukcyjne w zależności od lokalizacji pozwalają na darmowe przechowanie pojazdu przez około 3-4 dni robocze od chwili wygrania licytacji. Po upływie tego czasu mogą naliczyć dodatkowe opłaty parkingowe.
Zobacz również harmonogram płatności po wygranej aukcji.
W chwili gdy mamy uregulowane kwestie finansowe pojazd transportujemy do najbliższego portu załadunku, skąd w kontenerze trafi na statek płynący do Gdyni lub Bremenhaven.
Na naszym placu przeładunkowym w porcie załadunku zostaną wykonane zdjęcia podczas przygotowania pojazdu. Po załadunku otrzymujesz numer kontenera, możesz więc śledzić gdzie znajduje się w danej chwili.
Od momentu załadunku na statek kontener z Twoim pojazdem wyrusza w podróź przez Atlantyk. W zależności od portu załadunku oraz portu docelowego trwa to od 14-28dni.
Dzięki monitoringowi kontenera dokładnie wiesz gdzie znajduje się Twoja przesyłka.
Krótko przed wpłynięciem do portu docelowego – przygotowujemy dokumentację celną. Po rozładunku kontenera otrzymujesz zdjęcia pojazdu.
Załatwiamy wszystkie procedury celne a po ocleniu pojazdu otrzymujesz informację o wysokości opłat celnych do uiszczenia.
Opłaty związane z procedurą celną możesz przelać bezpośrednio na konto bankowe agencji celnej lub możemy zająć się tym za Ciebie i rozliczyć się dopiero przy odbiorze auta w Polsce.
Po załatwieniu formalności celnych transportujemy pojazd do Polski korzystając wyłącznie z własnej floty. Nie zlecamy przewozów zewnętrznym lub niepewnym przewoźnikom np. na giełdzie transportowej. Odbieramy auta z Bremenhaven kilka razy w tygodniu więc po odprawie skończonej celnej bardzo szybko dostarczymy pojazd pod wskazany adres w Polsce.
Na Twoje życzenie możemy naprawić auto w jednym z naszych warsztatów blacharsko – lakierniczych lub mechanicznych, przystosować do użytkowania w Polsce (konwersja lamp przednich oraz tylnych), zająć się formalnościami związanymi z akcyzą, przygotować pojazd do rejestracji, pomóc w finansowaniu pojazdu (leasing).
Posiadamy dostęp do części zamiennych nowych i używanych z największymi rabatami większości samochodów osobowych. Zapraszamy do kontaktu.